Hrana care ne face mai zvelti si mai sanatosi

The Skinny on Vegetarians
5 Martie 2009

Traducere de Daniela Dragomir

Puteti controla diabetul devenind vegetariani?

Alimentatia vegetariana poate fi intr-adevar o optiune sanatoasa pentru pacientii cu diabet, spune American Diabetes Association (ADA). Alimentatia vegetariana se bazeaza pe fructe, legume, cereale, leguminoase, soia, nuci si seminte. Prin urmare, are un continut redus de grasimi, colesterol si calorii.

Exista cateva tipuri de alimentatii vegetariene:

  • Lacto-ovo-vegetarian: exclude carnea (carne, peste, fructe de mare, pui si derivatele lor), include oua si lactate.
  • Lacto-vegetarian: exclude carnea, ouale si derivatele lor, include lactate.
  • Vegan: exclude produsele de origine animala.

Mai putine produse animale in alimentatie aduce avantaje din punct de vedere al sanatatii.

Vegetarienii sunt mai putin predispusi la obezitate, colesterol ridicat si hipertensiune. De asemenea, sunt mai putin predispusi la boli de inima si ale vaselor de sange si anumite tipuri de cancer.

Daca suferiti de diabet de tip 1, alimentatia vegetariana poate contribui la reducerea cantitatii de insulina de care aveti nevoie.

In cazul unui diabet de tip 2, pierderea de greutate datorata alimentatiei vegetariene poate imbunatati controlul glucozei in sange.

Daca sunteti interesat in alimentatia vegetariana, un nutritionist va poate ajuta sa alegeti meniurile vegetariene si sa va asigurati vitaminele, mineralele si proteinele necesare.

Sursa: 101 Nutrition Tips for People with Diabetes by Patti B. Geil and Lea Ann Holzmeister

Femeia care a ales hrana vie si vegana, pierde mai mult de jumatate in greutate
http://edition.cnn.com/2008/HEALTH/diet.fitness/09/26/weightloss.angela.stokes/index.html

Hrana care ne face mai zvelti si mai sanatosi Hrana care ne face mai zvelti si mai sanatosi

Alte stiri:
Interzicerea untului ar putea salva mii de vieti
http://www.mediafax.ro/stiinta-sanatate/interzicerea-untului-in-alimentatie-ar-putea-salva-mii-de-vieti-5416371/